Vnitřní hodnocení školy nám pomáhá ke zkvalitňování a dosahování vyšší efektivity vzdělávání a výchovy ve škole. Zaměřujeme se na oblast:
Cílem autoevaluace školy je zjistit aktuální informace o stavu školy, a tím získat podklady pro plánování a realizaci dalšího rozvoje školy.
Nástroje vnitřního hodnocení školy jsou:
Průzkum spokojenosti rodičů
Na konci každého školního roku se ptáme rodičů na spokojenost se školou v různých oblastech. Občas nějaké otázky přidáme, ubereme, podle toho, co nás aktuálně zajímá. Kostra dotazníku zůstává každý rok stejná, takže můžeme porovnat výsledky z jednotlivých let. Letos jsme se nově ptali i žáků druhého stupně a 5.ročníku, jak jsou ve škole spokojeni.
Součástí průzkumu spokojenosti je i měření indexu spokojenosti CSI.
Výsledky hodnocení spokojenosti rodičů a žáků ve školním roce 2023/2024
Jednotná přijímací zkouška
Analýzy CERMAT z jednotných přijímacích zkoušek porovnávají výsledky žáků naší školy v jednotlivých ročnících se zbytkem ČR.
Cermat analýza 2017
Cermat analýza 2018
Cermat analýza 2019
Cermat analýza 2020
Cermat analýza 2021
Cermat analýza 2022
Cermat analýza 2023
Vysvětlení k tabulkám:
KONALI – počet uchazečů, kteří zkoušku z matematiky a českého jazyka konali (v části „ŠKOLA“ je navíc
uveden celkový počet žáků z dané školy, kteří zkoušku konali)
PRŮMĚRNÉ PERCENTIL. UMÍSTĚNÍ – průměrná hodnota percentilového umístění uchazečů dané skupiny;
% SKÓR – hodnota dosaženého bodového hodnocení testu přepočtená na procenta;
CELKEM – průměrná hodnota za celou skupinu;
1. kvartil – % SKÓR , který nepřekonala pouze čtvrtina uchazečů dané skupiny (tři čtvrtiny uchazečů dosáhly
lepšího výsledku);
2. kvartil – medián, % SKÓR, který nepřekonala polovinu uchazečů dané skupiny (polovina uchazečů dosáhla lepšího výsledku);
3. kvartil – % SKÓR, který nepřekonaly tři čtvrtiny uchazečů dané skupiny (čtvrtina uchazečů dosáhla lepšího výsledku);
MAXIMUM – maximální % SKÓR dosažený uchazeči dané skupiny.
Je důležité vnímat, že pátých a sedmých tříd se na víceletá gymnázia hlásí hodně žáků, kteří si chtějí přijímačky jen zkusit a nemají na přijímačky dlouhodobou přípravu ani z domova, ani ze školy.
Národní testování Scio
PROČ TESTUJEME
PROČ NÁRODNÍ TESTOVÁNÍ
Vybrali jsme si je pro dobré reference, máme důvěru v jejich sestavování, známe pozadí vývoje testů, kvalitu a korelaci výsledků s hodnocením žáků v jednotlivých předmětech. Zpráva z testování je dostatečně podrobná a je možné si vyžádat další analýzy v případě potřeby. Případně domluvit konzultaci k interpretaci výstupů. Přihlížíme ik nabídce dalších navazujících produktů a možností přípravy žáků na zácvik s testy.
CO TESTUJEJME (aktuálně promýšlíme, jaký ročník testovat na 2. stupni)
výstupy:
Každý žák má svůj profil, do kterého má přístup samozřejmě i rodič. Tam vidí hodnocení, počet bodů, správné odpovědi. Tedy si může test projít znovu a poučit se z chyb.
Výstupy dostane škola jako celek, za jednotlivé třídy i žáky. Vyučující jednotlivých předmětů dostávají výstupy k dispozici, aby s dětmi testy prošli.
PREZENTACE VÝSLEDKŮ TESTOVÁNÍ
Výstupy má k dispozici vedení školy.
Rodiče mohou přijít na konzultaci, stejně tak učitelé. Naše komunikace k rodičům je zcela otevřená, rodiče mají nárok vidět výstupy svého dítěte, nikoliv ostatních žáků.
Výstupy prezentujeme školské radě a zastupitelstvu.
CO SLEDUJEME
Našim cílem je sledování několika klíčových ukazatelů. Testy jsou vyhodnocovány nejen co do jednotlivých úloh, ale také se sledují smysluplné celky testů a dílčí dovednosti testovaných.
ČESKÝ JAZYK
MATEMATIKA
ANGLICKÝ JAZYK
TEST OSP (obecných studijních předpokladů)
Výstupy