Autoevaluace školy

Vnitřní hodnocení školy nám pomáhá ke zkvalitňování a dosahování vyšší efektivity vzdělávání a výchovy ve škole. Zaměřujeme se na oblasti:

  • průběh vzdělávání, řízení pedagogického procesu
  • školní klima a vzájemné vztahy s rodiči a místní komunitou
  • výsledky vzdělávání
  • řízení školy, kvalita personální práce
  • materiální, technické, ekonomické, hygienické a další podmínky ke vzdělávání

Cílem autoevaluace školy je zjistit aktuální informace o stavu školy, a tím získat podklady pro plánování a realizaci dalšího rozvoje školy.

Nástroji vnitřního hodnocení školy jsou:

  • rozhovory s rodiči a pedagogy
  • hospitace v hodinách
  • dotazníky pro rodiče, žáky, učitele a zřizovatele
  • srovnávací prověrky a testy

 

Průzkum spokojenosti rodičů

Na konci každého školního roku se ptáme rodičů na spokojenost se školou v různých oblastech. Občas nějaké otázky přidáme, ubereme, podle toho, co nás aktuálně zajímá. Kostra dotazníku zůstává každý rok stejná, takže můžeme porovnat výsledky z jednotlivých let.

Součástí průzkumu spokojenosti je i měření indexu spokojenosti CSI.

Výsledky hodnocení spokojenosti rodičů ve školním roce 2019/2020

Národní testování Scio

PROČ TESTUJEME

  • možnost dlouhodobého sledování jednotlivých tříd na časové ose
  • zpětná vazba pro práci s jednotlivci
  • pro žáky setkání s jiným typem ověřování znalostí, než jsou běžně zvyklí
  • posilujeme čtenářskou gramotnost při četbě jiného typu zadání
  • pro žáky zácvik s testy – časová náročnost, vyšší obtížnost, stres, formulace otázek, práce s časem jeden z nástrojů autoevaluace školy

PROČ NÁRODNÍ TESTOVÁNÍ

Vybrali jsme si je pro dobré reference, máme důvěru v jejich sestavování, známe pozadí vývoje testů, kvalitu i korelaci výsledků s hodnocení žáků v jednotlivých předmětech. Zpráva z testování je dostatečně podrobná a je možné si vyžádat další analýzy v případě potřeby. Případně domluvit konzultaci k interpretaci výstupů. Přihlížíme i k nabídce dalších navazujících produktů a možností přípravy žáků na zácvik s testy.

Více o projektu

CO TESTUJEJME (aktuálně promýšlíme, jaký ročník testovat na 2. stupni)

  • 3.třídy: Český jazyk, Matematika, Anglický jazyk, Člověk a jeho svět, Klíčové kompetence
  • 5.třídy: Český jazyk, Matematika, Obecné studijní předpoklady, Anglický jazyk – test Scate
  • 8.třídy: Český jazyk, Matematika, Obecné studijní, předpoklady, Anglický jazyk – test Scate
  • 9.třídy: Český jazyk, Matematika, Obecné studijní předpoklady, Anglický jazyk – test Scate

výstupy:

Každý žák má svůj profil, do kterého má přístup samozřejmě i rodič. Tam vidí hodnocení, počet bodů, správné odpovědi. Tedy si může test projít znovu a poučit se z chyb.
Výstupy dostane škola jako celek, za jednotlivé třídy i žáky. Vyučující jednotlivých předmětů dostávají výstupy k dispozici, aby s dětmi testy prošli.

PREZENTACE VÝSLEDKŮ TESTOVÁNÍ

Výstupy má k dispozici vedení školy.
Rodiče mohou přijít na konzultaci, stejně tak učitelé. Naše komunikace k rodičům je zcela otevřená, rodiče mají nárok vidět výstupy svého dítěte, nikoliv ostatních žáků.
Výstupy prezentujeme školské radě a zastupitelstvu.

CO SLEDUJEME

Našim cílem je sledování několika klíčových ukazatelů. Testy jsou vyhodnocovány nejen co do jednotlivých úloh, ale také se sledují smysluplné celky testů a dílčí dovednosti testovaných.

ČESKÝ JAZYK

  • čistá úspěšnost v testu, tedy počet úspěšně vyřešených úloh (nikoliv percentil)
  • využití potenciálu žáka (vyvozuje se v návaznosti na známku žáka v daném předmětu)
  • analýza dovedností a tematických částí:
    • mluvnice
    • sloh a komunikace
    • literatura a čtenářská gramotnost

MATEMATIKA

  • čistá úspěšnost v testu, tedy počet úspěšně vyřešených úloh (nikoliv percentil)
  • využití potenciálu žáka (vyvozuje se v návaznosti na známku žáka v daném předmětu)
  • analýza dovedností a tematických částí:
    • čísla a početní operace
    • geometrie v rovině v prostoru
    • závislosti, vztahy a práce s daty nestandardní aplikační úlohy a problémy

ANGLICKÝ JAZYK

  • celková dosažená úroveň jazyka

TEST OSP (obecných studijních předpokladů)

  • čistá úspěšnost v testu, tedy počet úspěšně vyřešených úloh (nikoliv percentil)
  • úspěšnost v částech tesu:
    • verbální část
    • analytická část
    • kvantitativní část
  • analýza dovedností a tematických částí:
    • slovní zásoba a orientace v textu
    • analýza informací
    • orientace v grafu a tabulce
    • orientace v obrázku