Autoevaluace školy

Vnitřní hodnocení školy nám pomáhá ke zkvalitňování a dosahování vyšší efektivity vzdělávání a výchovy ve škole. Zaměřujeme se na oblast:

  • průběh vzdělávání, řízení pedagogického procesu
  • školní klima a vzájemné vztahy s rodiči a místní komunitou
  • výsledky vzdělávání
  • řízení školy, kvalita personální práce
  • materiální, technické, ekonomické, hygienické a další podmínky ke vzdělávání

Cílem autoevaluace školy je zjistit aktuální informace o stavu školy, a tím získat podklady pro plánování a realizaci dalšího rozvoje školy.

Nástroje vnitřního hodnocení školy jsou:

  • rozhovory s rodiči a pedagogikou
  • hospitace v hodinách
  • dotazníky pro rodiče, žáky, učitele a zřizovatele
  • srovnávací prověrky a testy

 

Průzkum spokojenosti rodičů

Na konci každého školního roku se ptáme rodičů na spokojenost se školou v různých oblastech. Občas nějaké otázky přidáme, ubereme, podle toho, co nás aktuálně zajímá. Kostra dotazníku zůstává každý rok stejná, takže můžeme porovnat výsledky z jednotlivých let. Letos jsme se nově ptali i žáků druhého stupně a 5.ročníku, jak jsou ve škole spokojeni.

Součástí průzkumu spokojenosti je i měření indexu spokojenosti CSI.

Výsledky hodnocení spokojenosti rodičů a žáků ve školním roce 2022/2023

Jednotná přijímací zkouška

Analýzy CERMAT z jednotných přijímacích zkoušek porovnávají výsledky žáků naší školy v jednotlivých ročnících se zbytkem ČR.

Cermat analýza 2017
Cermat analýza 2018
Cermat analýza 2019
Cermat analýza 2020
Cermat analýza 2021
Cermat analýza 2022
Cermat analýza 2023

Vysvětlení k tabulkám:

KONALI – počet uchazečů, kteří zkoušku z matematiky a českého jazyka konali (v části „ŠKOLA“ je navíc
uveden celkový počet žáků z dané školy, kteří zkoušku konali)
PRŮMĚRNÉ PERCENTIL. UMÍSTĚNÍ – průměrná hodnota percentilového umístění uchazečů dané skupiny;
% SKÓR – hodnota dosaženého bodového hodnocení testu přepočtená na procenta;
CELKEM – průměrná hodnota za celou skupinu;
1. kvartil – % SKÓR , který nepřekonala pouze čtvrtina uchazečů dané skupiny (tři čtvrtiny uchazečů dosáhly
lepšího výsledku);
2. kvartil – medián, % SKÓR, který nepřekonala polovinu uchazečů dané skupiny (polovina uchazečů dosáhla lepšího výsledku);
3. kvartil – % SKÓR, který nepřekonaly tři čtvrtiny uchazečů dané skupiny (čtvrtina uchazečů dosáhla lepšího výsledku);
MAXIMUM – maximální % SKÓR dosažený uchazeči dané skupiny.

Je důležité vnímat, že pátých a sedmých tříd se na víceletá gymnázia hlásí hodně žáků, kteří si chtějí přijímačky jen zkusit a nemají na přijímačky dlouhodobou přípravu ani z domova, ani ze školy.

Národní testování Scio

PROČ TESTUJEME

  • možnost dlouhodobého sledování jednotlivých tříd na časové ose
  • zpětná vazba pro práci s jednotlivci
  • pro žáky setkání s jiným typem ověřování znalostí, než jsou běžně zvyklí
  • posilujeme čtenářskou gramotnost při četbě jiného typu zadání
  • pro žáky zácvik s testy – časová náročnost, vyšší obtížnost, stres, formulace otázek, práce s časem jeden z nástrojů autoevaluace školy

PROČ NÁRODNÍ TESTOVÁNÍ

Vybrali jsme si je pro dobré reference, máme důvěru v jejich sestavování, známe pozadí vývoje testů, kvalitu a korelaci výsledků s hodnocením žáků v jednotlivých předmětech. Zpráva z testování je dostatečně podrobná a je možné si vyžádat další analýzy v případě potřeby. Případně domluvit konzultaci k interpretaci výstupů. Přihlížíme ik nabídce dalších navazujících produktů a možností přípravy žáků na zácvik s testy.

Více o projektu

CO TESTUJEJME (aktuálně promýšlíme, jaký ročník testovat na 2. stupni)

  • 3.třídy: Český jazyk, Matematika, Anglický jazyk, Člověk a jeho svět, Klíčové kompetence
  • 5.třídy: Český jazyk, Matematika, Obecné studijní předpoklady, Anglický jazyk – test Scate
  • 9.třídy: Český jazyk, Matematika, Obecné studijní předpoklady, Anglický jazyk – test Scate

výstupy:

Každý žák má svůj profil, do kterého má přístup samozřejmě i rodič. Tam vidí hodnocení, počet bodů, správné odpovědi. Tedy si může test projít znovu a poučit se z chyb.
Výstupy dostane škola jako celek, za jednotlivé třídy i žáky. Vyučující jednotlivých předmětů dostávají výstupy k dispozici, aby s dětmi testy prošli.

PREZENTACE VÝSLEDKŮ TESTOVÁNÍ

Výstupy má k dispozici vedení školy.
Rodiče mohou přijít na konzultaci, stejně tak učitelé. Naše komunikace k rodičům je zcela otevřená, rodiče mají nárok vidět výstupy svého dítěte, nikoliv ostatních žáků.
Výstupy prezentujeme školské radě a zastupitelstvu.

CO SLEDUJEME

Našim cílem je sledování několika klíčových ukazatelů. Testy jsou vyhodnocovány nejen co do jednotlivých úloh, ale také se sledují smysluplné celky testů a dílčí dovednosti testovaných.

ČESKÝ JAZYK

  • čistá úspěšnost v testu, tedy počet úspěšně vyřešených úloh (nikoliv percentil)
  • využití potenciálu žáka (vyvozuje se v návaznosti na známku žáka v daném předmětu)
  • analýza dovedností a tematických částí:
    • mluvnice
    • sloh a komunikace
    • literatura a čtenářská gramotnost

MATEMATIKA

  • čistá úspěšnost v testu, tedy počet úspěšně vyřešených úloh (nikoliv percentil)
  • využití potenciálu žáka (vyvozuje se v návaznosti na známku žáka v daném předmětu)
  • analýza dovedností a tematických částí:
    • čísla a početní operace
    • geometrie v rovině v prostoru
    • závislosti, vztahy a práce s daty nestandardní aplikační úlohy a problémy

ANGLICKÝ JAZYK

  • celková dosažená úroveň jazyka

TEST OSP (obecných studijních předpokladů)

  • čistá úspěšnost v testu, tedy počet úspěšně vyřešených úloh (nikoliv percentil)
  • úspěšnost v částech tesu:
    • verbální část
    • analytická část
    • kvantitativní část
  • analýza dovedností a tematických částí:
    • slovní zásoba a orientace v textu
    • analýza informací
    • orientace v grafu a tabulce
    • orientace v obrázku

Výstupy