Jsme škola, která věří v dobro. Dáváme šanci každému dítěti a každý u nás má otevřené dveře. Věříme, že největší přínos má ta činnost, kterou se rozhodneme dělat sami a víme proč. Proto vytváříme nabídku a snažíme se žáky pozitivně motivovat, aby si mohli najít své místo na světě. Bezpečné prostředí je pro nás důležité, pravidla a řád vnímáme jako nástroj k výchově a růstu. Nejsme slepí vykonavači příkazů a zákazů.
Nabízíme smysluplné vzdělání pro život v 21. století
Seznamte se s tím, jakým způsobem přistupujeme ke vzdělávání. Je pro nás důležité, abyste se jako rodiče seznámili s naším mottem, filosofií, vizí. Jsme škola, která je rodičům otevřená a nebojíme se diskutovat o smyslu vzdělávání
Naše hodnoty
Základní principy fungování školy
Veškeré konání ve škole je nazíráno z hlediska hodnot, které škola vyznává.
Žákům je předávána pokud možno co největší zodpovědnost za výsledky vlastního vzdělávání. Mohou si volit úroveň jazyků, vybírat si volitelné předměty, rozhodovat o vlastních projektech. Volí „hloubku“ znalostí, kterou chtějí v daných oblastech získat.
Žáci jsou vedeni k tomu, aby dělali svobodná rozhodnutí a za ně převzali zodpovědnost. Jsou předem seznámeni s možnými důsledky dané volby, znají pravidla fungování a jednání ve škole, která platí bez rozdílu pro všechny. Učí se nést zodpovědnost nejen na sebe, ale také kolektiv třídy, do které patří.
Všichni jsou podporováni v tom, aby se naučili oceňovat sami sebe a mít sami sebe rádi. Pouze sám se sebou vyrovnaný a sebevědomý člověk je schopen přijmout a ocenit druhé včetně jejich nedostatků a také přijmout kritiku.
Celkové hodnocení žáků není tvořeno pouze na základě jejich znalostí, ale také dovedností, jednání, pokroku, kterého dosáhli. Hodnocení nevychází pouze od pedagogů, ale probíhá i mezi žáky vzájemně, kdy si poskytují zpětnou vazbu ke svému jednání, výsledkům práce. Učí se kritiku nejen přijímat, ale i nabízet příjemnou formou ostatním témata na změny či zlepšení.
Vztahy ve škole (mezi žáky i mezi pedagogy) jsou budovány na demokratických principech. Všichni jsme si rovni, pro všechny platí stejná pravidla. Všichni se mohou podílet na rozhodování (ať už přímo či nepřímo), hlas každého má stejnou váhu. Máme možnost se svobodně vyjádřit.
Základním dokumentem, kterým se řídí život ve škole, je školní řád, na jehož tvorbě se podílejí pedagogové, děti i rodiče.
Pravda, láska a úcta k druhému nejsou jen prázdné pojmy, ale absolutní hodnoty.
Každý zodpovídá za své vzdělání sám. Jsme součástí školy, podílíme se na všem, co se ve škole děje.
Respektujeme pravidla, která jsou platná pro všechny (studenty, učitele, rodiče, veřejnost…)
Všechny tři oblasti hodnot jsou si rovny a vzájemně se doplňují. Nestavíme svobodu nad respekt a vztahy, nestavíme pravdu nad svobodné rozhodnutí. Hodnoty tvoří harmonický celek, který ukazuje, jak jsou vzájemně propojeny, jak usilujeme o jejich rozvoj a jak s nimi pracujeme.
Naše motto
Co pro nás znamená, že „máme jasnou mysl“?
Co pro nás znamená, že „máme otevřené srdce“?
Naše vize
Předáváme žákům zodpovědnost za jejich vzdělání i prostředí, ve kterém žijí. Naše škola stojí na demokratických hodnotách. Učitelé, budova školy i celá komunita obce spoluvytváří bezpečné a podnětné prostředí, které pomáhá žákům v rozvoji jejich znalostí, dovedností a vede je k úspěšnému vstupu do života v rychle se měnícím světě 21. století. Budujeme kvalitní vztahy mezi žáky i učiteli a pomáháme žákům stát se zralou a sebevědomou osobností.
Schopnosti našich absolventů:
Každému dítěti dokážeme nabídnout vhodné podněty pro jeho rozvoj.
Máme stabilní pedagogický tým, který používá různorodé moderní výukové metody a prostředky. (učitelé pracují na svém rozvoji, jsou odborníky, využívají moderní výukové pomůcky, jsou kvalitním vzorem pro žáky)
Žáci se podílí na chodu školy
Škola je podnětným a vizuálně atraktivním prostředím, které podněcuje k objevování.
Symbol školy
Triquetra
Průnik tří kružnic je nazýván triquetra, historický symbol pro trojjediné chápání reality, světa. Propletení tří oblastí hodnot ukazuje na jejich rovnocennost a provázanost. Žádná oblast nemůže existovat sama o sobě, nýbrž je nepostradatelným „partnerem“ obou zbývajících. Všechny části spolu spolupracují, jedna druhé je rovna, tvoří dokonalou, neustále se proměňující realitu. Jedině spoluprací a vzájemným uznáním všech a všeho, co je kolem nás i v nás, lze dosáhnout stavu dokonalé rovnováhy.